15 september 2007

En öl eller så

Jag har fastnat. Skickar inbjudningar till mina vänner. Ingen svarar. Mejlar dem. Ingen svarar. Till slut ringer jag dem.

- Du måste registrera dig på Facebook!

- Äsch, lägg av... svarar de flesta.

- Jag har ju bara typ 21 vänner där ju, ställ upp nu då, hojtar jag hysterikt.

De tycker att jag är nördig. Att jag borde skriva den där grejen som ska lämnas in nu istället. Till exempel. Så jag får väl göra det, fast det hindrar ju inte att jag kollar läget på Facebook samtidigt. Skickar en öl eller två till de få vänner jag har där, eller så.

Jaja, jag ska göra nåt vettigt med mitt liv. Snart. Jag ska bara kolla en gång till...

Update: Upptäckte imorse, med kaffekoppen fortfarande i handen och lika nyvaken som jag alltid är innan jag fått två koppar kaffe, att jag fått ett akvarium. Ja, på Facebook alltså. Nu har jag ett akvarium, men inga fiskar.

5 kommentarer:

...och snart Stockholm sa...

Jag upptäckte Facebook i förrgår. Och för ett tag sen upptäckte jag din blogg. Den har blivit lite beroendeframkallande ;-) så nu finns en länk hos mig till dig.

Sara sa...

norrköping-manchester: haha, har du också fastnat i Facebook? :-)
Länk här också. Till dig alltså.

Var dags glimtarn sa...

Jag har inte hajjat det där ännu, trodde det var en tonårsgrej *S* Ok, ska kika in, jag har också typ 17 inbjudningar i min inbox som jag so far enkom har nonchat... Akvarium!??? Utan fiskar dessutom *S*

Sara sa...

var dags glimtarn: jag trodde också att det var en tonårsgrej. Kika in vetja, det är inte bara tonåringar – jag finns ju där! :-)
Akvariet raderade jag när jag inte fick några fiskar...

Anonym sa...

Uj uj! Jag kommer att sluta som en utav de dar amerikanska kvinnorna som hamnar hos Ricky Lake. Tors knappt kolla in facebook, jag ar redan fast i blogg-drog-trasket.....