30 mars 2007

På skyhöga klackar

Sommarskor med skyhöga klackar har jag shoppat idag. Och två boomeranger. De sistnämnde är dock inte till mig. Fråga mig för övrigt inte varför jag köper två, när jag har tre barn. Inte smart. Jag borde tänka på att den där lilla, som inte ens fyllt två år än, är en försigkommen liten signorina som faktiskt vill göra allt som brorsorna gör. Till exempel som att spela Mad kortspel innan läggdags.

Idag har jag och syrran N varit på stan hela dagen. Vi åt den godaste Foccaccian och hann precis äta klart innan hennes minibebis Vilma började skrika så att det hördes över hela Södermalm. I det ögonblicket var jag tacksam över att min minsta hunnit bli så stor att hon sitter på en vanlig stol och pratar om fåglarna som "ramlar ner" från taket.

Väl hemma, har jag fjantat omkring i mina nya skor med skyhöga klackar. Tillsammans med hemmamysbrallorna. Vi åt lax, räkor i tomat och basilikasås med Quinoa. Drack ett glas (eller två kanske) Rosso Piceno till. Det var gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Småsystrar har nog en tendens att bli avancerade rätt snabbt :-)
Här har vi en som vill åka bakpå brorsans pakethållare med solbrillor och pannband "som en glamourprinsessa på rymmen" om man citerar henne själv!

Anonym sa...

Ha! Jag visste inte att det finns ett MAD kortspel. Ett sådant vill jag ha, det lbir lite nostalgi, för jag läste MAD som tonåring! :-)

Sara sa...

runt40- glamourprinsessan på rymmen låter helt rätt. Och du har nog rätt, de blir nog avancerade rätt snabbt.

cleo- det är faktiskt kul! Helt klart en bra ivestering. :-)