13 maj 2007

Sminka över

Vad är det som har hänt nu då? Min alltid så vit-gula vinterhud, utan någon som helst antydning till rött, har helt plötsligt blommat upp med knallröda kinder. Ja, jag har solat massor i mina år. Utan solskyddsfaktor; jag brände mig ju aldrig. Blev bara brun. Och ja, jag vet att man inte ska göra det. Men jag gjorde det iallafall.

De senaste dagarna har jag googlat, läst läkarböcker och är nu fullkomligt övertygad om att jag har det mesta. Min ena syster röstar på rosacea. Mina tvillingars far, säger som han brukar när det gäller mig- det är bara stress. Och min man- vi kan väl säga som så att det är ett under att han står ut med mitt hyponkodriska sinne. Fast kinderna är faktiskt rödsprängda. Inte kan det väl bero på stress?

Nu ska jag sminka över eländet och gå ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske har börjat med en ny ansiktskräm, eller något nytt typ av puder... tror absolut inte att det är något allvarligt iaf;-) Min man har också lite lätt hypokondriska drag förresten, allt kan vara en dödlig sjukdom typ :-)

Anonym sa...

Jag röstar på stress och använder mig själv som bevismaterial; jag är superstressad och rödflammig som värsta första-maj-fanan...

Anonym sa...

Jag gissar också på stress. Är själv alldeles rödprickig över hela kroppen just nu...väldigt stressad och förundrad över hur kroppen reagerar.

Andas lugnt och försök få lite avbrott i allt ibland.*ler*

Kram
Isa

Sara sa...

sarachella, runt 40 och isa- jag hoppas verkligen att ni har rätt. Just nu är jag vit runt ögonen och knallröd på kinderna.