21 februari 2007

Cocktailtomater & den där stranden

Jag är urdålig på att uppdatera bloggen just nu. Det är bara det att jag fått värsta träningsnojjan; när jag inte tränar, pluggar jag. I princip så.

I lördags var min barndomskompis Lotta med familj på middag hos oss. Deras minsta bebis är bara tre veckor och pytteliten. Vi åt spaghetti med pesto, räkor och cocktailtomater. Och drack vin. Allt medan vi mest pratade om deras liv på Zanzibar.

Min kompis Lotta, som alltid avskytt solen, som alltid satt med en filt över huvudet när hon hälsade på min släkt på Åland, hon bor nu på Zanzibar sedan tre år. I en trevåningsvilla alldeles i närheten av en glittrande strand. Där driver hon ett eget företag. Lotta, som alltid sytt sina egna kläder och kom till skolan med stora svarta ringar under ögonen, eftersom hon satt uppe och sydde om nätterna- hon har nu en egen butik med egendesignade barnkläder på Zanzibar.
Inte alls långt från den där glittrande stranden.

Det var så kul att träffas efter flera år och det känns väldigt lockande att åka och hälsa på dem!

Inga kommentarer: