15 april 2007

I oansenlig tub

Som jag har letat efter den! Som jag har spenderat pengar i mitt letande. Som jag har provat det mesta. Jag pratar om ansiktskräm. Ett ord som låter hellarvigt i mina öron. Varför vet jag inte- kanske för att jag tills för några år sedan inte behövde någon. På sin höjd tog jag lite Atrix handcreme samtidigt som jag smörjde in händerna. Men detta var på sin höjd, alltså. Och mer; jag tvättade mig alltid med vanlig tvål i ansiktet. Hård tvål. Oliv allra helst. Det ska jag för övrigt börja med igen, min hy förändrades radikalt i samma stund som jag började med en massa konstiga rengöringskrämer och mousser och grejer.

Åter till ansiktskrämen. I några år har jag provat det mesta, utan att bli det minsta nöjd. Men igår fann jag den som jag letat så länge efter- i en oansenlig liten vit metalltub på Hälsokosten stod den. Dammig var den också. Dr Hauschka. Jag kan glatt erkänna att jag var misstänksam till en början. Det slutade iallafall med att jag gick hem med den där oansenliga lilla tuben för 180 spänn i en prasslig vit påse. Och vaknade med den lenaste huden.

Helt klart överlägsen Elisabeth Ardens Eight Hour Cream, som jag envisas med att alltid köpa på flyget från Milano. Fast den köper jag nog mest i ett försök att finna någon slags glamfaktor.

4 kommentarer:

Minna sa...

Sara, du och jag och dr hauscka. jag använder allt möjligt därifrån, favorien är rosencremen.

Och vet du, nu ska jag göra dig ÄNNU lyckligare.
Kolla in den här sajten, de säljer Dr Hauscka till underbart LÅGA priser. jag har beställt därifrån två ggr och det funkar utmärkt.

www.bodystore.se

Sara sa...

minna- det är ju rosencremen som jag har! Superbra! Och tack för länken, nu är jag ännu lyckligare! :-)

Anonym sa...

Jag kör med apotekets. Men nu blir det svårare att fuska - skrattrynkorna verkar fastna i ansiktet.

Sara sa...

lox- apotekets funkar inte på mig. Lägger sig som en hinna utanpå huden liksom...
Fast jag tycker att skrattrynkor är vackra! :-)