30 april 2007

Lyxluncher på stan

Jag har haft några otroligt härliga dagar. Rena lyxdagar med luncher på stan, middagar ute, shopping och bara långa promenader genom Stockholm. Snart drar allvaret igång igen, men jag behövde verkligen de här dagarna. Bara ett barn hemma, de två stora är på landet med mormor och morfar. De har så kul där, att de inte ens vill prata med mig i telefon. Och jag, ja jag sitter och glassar på uteserveringar och saknar dem faktiskt lite där bakom solglasögonen. Samtidigt som jag ärligt erkänner att det är som semester med bara ett barn av tre hemma.

Det är visst valborg idag. Något jag aldrig firar sådär förskräckligt mycket. Ikväll kommer några vänner över på middag. Vad det blir? Jo, hemlagad Canelloni med massor utav mozzarella. Över den hälls olivolja pepprad med chili. Och nej, det är som vanligt inte jag som står för maten. Dukningen däremot, den är jag en hejare på.

Trevlig Valborg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh, lät precis som du har haft ett par härliga dagar precis i min smak ;-)

Sara sa...

sarachella- de var underbara! :-)