20 april 2007

Nya drömmar

Så såg jag den där annonsen. Som kan betyda en helt ny framtid för oss. Vågar vi? Vill vi? Och framförallt- är det möjligt?

Vi trivs ju så bra nu. Men ändå, det är så lockande. I hela mitt liv har jag älskat mina åländska klippor. Att bo där, har aldrig funnits i mina tankar. Så såg jag då den där annonsen i tidningen igår. Det är så mycket som ska klaffa om det ens ska bli att vi allvarligt funderar på det. Jag kan inte släppa tanken. Vi måste iallafall se på möjligheterna. Om det finns några. Det är ju där mina rötter finns.

En pirrande känsla. Som faktiskt känns helt rätt. Och ändå- hur ska jag kunna lämna den plats där vi bor nu? Där vi trivs så bra. Då tänker jag på min barndomsvän Lotta, hon lämnade sitt Stockholm för Zanzibar. Hon säger att det är det bästa hon gjort! Livet är fullt av möjligheter. Och rädslor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad spännande det låter! Funderar ni på att flytta? Känn efter med magkänslan så blir det bra, jag lovar, för visst är livet fyllt av möjligheter. Önskar er varmt lycka till hur ni än gör:-)

Sara sa...

sarachella- jag vet inte. Egentligen trivs vi ju så toppenbra här där vi bor. Det var bara det att jag såg den där annonsen; och inte kunde motstå att skicka in mitt cv. Jag tror, ärligt talat, inte att vi flyttar till Mariehamn. Men jag kan inte släppa tanken riktigt. Min släkt kommer från Åland. Vi har hus där, några meter från havet där man ser horisonten. Det är det enda stället där jag faktiskt känner att jag har min rötter. Men å andra sidan- hur kul är Mariehamn på vintern? Fast nu kanske jag bara har en massa fördomar, för vad vet jag? Jag är ju bara där på sommaren. Jag vet inte. Ärligt talat, känner jag mig helt förvirrad just nu.