01 maj 2007

Allt medan jag torkar upp något

Hela dagen har varit vemodig. Syns på inlägget nedanför. Jag vill så mycket. Och känner ibland att jag sitter fast. Ibland när jag ligger där på golvet med wettexen i handen och torkar upp något som någon spillt eller så, då tänker jag att:

- Shit, nu har jag missat en chans. Till.

Måste skärpa mig. Överdrift har alltid legat i min personlighet. Eller är det helt enkelt så att jag insett att åren rinner på; jag är visst inte 25 längre. Vill inte känna att tiden går fortare än vad jag räknat med. Jag vill ju leva för alltid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det vill jag med! Leva för alltid alltså, ska vi starta en klubb? ;-)
Men jag tror ändå på devisen "att leva i nuet" annars blir man ju knäpp. För visst rinner tiden iväg i 180, det tänker jag ofta :-)

Sara sa...

sarachella- ja, visst är det så; att man måste leva i nuet. Jag är personligen ganska dålig på det, är alltför ofta i framtiden istället.