22 september 2007

En svart syn

Min man är en så himla skojfrisk person, tycker han själv i alla fall. För några timmar sedan kom jag hem från träningen, pigg av adrenalin och skulle sätta mig och kolla in Facebook. Då möter mig en helt bisarr syn; facebook.com är blockerad! Det kan inte vara möjligt.

Han satt och pratade i telefonen när den svarta bilden uppenbarade sig för mig. Han såg mina stora ögon och min panik. Han fortsatte att babbla på italienska.
Jag fortsatte att stirra. Min blick var svart när jag väste:

- Det är du...

Han skrattar fortfarande.

6 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

He he he, svart härlig humor ; )

Sara sa...

var dags: mina ögon var svarta... ;-)

Lox sa...

Hahahahaha... din man har humor. ;-D

Hur är det med lilltjejen? Det var länge sedan jag hörde något. Hur går det med tvåspråkigheten? BajsH fixar detta bättre än vad hans storasyster gjorde i hans ålder, men å andra sidan hör han fler som pratar båda språken. Dessutom får de båda hemspråksundervisning på dagis.

Ha det gott, kram.

Minna sa...

hahahaha!!! nöjd han måste ha blivit!

Anonym sa...

non capisco niente ma abitiamo nella stessa città :)

Sara sa...

lox: Jo, han tycker ju det... :-)
Det är bara bra med lilltjejen. Hon är en tuff och kaxig tjej – fast det kanske man blir med två storebrorsor? Hon förstår italienska, men svarar oftast på svenska.
Tvillingarna ska få hemspråksundervisning i skolan nu! (Italienskan är ju ett språk som talas hemma, och det var kravet).

minna: supernöjd. Han lever på det än.

anderz: ciao! ci conosciamo?